Известие

Collapse
No announcement yet.

156 1.9 115 коня - 4 нови дебитометри и отново ниски стойности на отчетения въздух

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • 156 1.9 115 коня - 4 нови дебитометри и отново ниски стойности на отчетения въздух

    Здравейте колеги ,

    Имам алфа 156 1.9 115 коня 2002 година. Когато закачих колата на диагностика ми показа 50 (нз каква е точно мерната единица) за входящ въздух при желаещи 300 на празен ход.

    Имам приятел който работи в Тех-ко. Докараха ми за 1 ден 4 дебитометъра за проба. 3- бош и 1 крафт - чисто нови. сменям тествам и пак и пак показва 50 при необходими 300. Наясно съм че дори и новите на бош дебитометри са много дефектни но все пак при проба на 4-ри за 1 ден си мисля че проблема не може да е в тях. Затова и въпросът ми е ако изключим дебито на каква друга причина може да се дължът тези ниски стойности ?

    Когато я форсирам на място при необходимо 1000- 1100 ми дава 300-400.

    Мерси,

  • #2
    Ако допуснем, че дебитомерът мери вярно, разликата може да се обясни с постъпване на въздух или газове след него. Примерно пробив или заседнал отворен ЕГР. Така сумарното количество (желано) е горе-долу реално отчетеното от дебитомера + "паразитно" постъпилото след него.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

    Comment


    • #3
      Карай така. Нищо ти няма на дебитомера и не се филмирай повече.
      A20DTH ЖТД ама не баш
      1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
      Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

      Comment


      • #4
        Благодаря ти за бързия отговор. Искам само да те попитам относно сумарното количество (желано). Аз изполвавам Мулти еко скан и там това сумарно на английски - desired intake air quantity си мсилех че стойноста от 300 е статична тоест програмата ти казва че такзи кола при свободен ход трябва да постъпват 300 единци въздух а постъпвът реално 50 когато го сравня с другия параметър intake air quantity.

        С други думи може да не разбирам правилно но аз си мислех че desired intake air quantity показва каква трябва да бъде правилната стойност и понеже intake air quantity ми е 50 при проба с 4 деби. си мислех че някаде по веригата (ако изключим дебито) се губи въздух. Иначе ЕГР е затапен но не съм изолиран картарните газове - нз дали те имат значение в този случей.

        ---------- Post added at 23:44 ---------- Previous post was at 23:42 ----------

        Точно това искам да направя , понеже ми писна да се занимавам. Просто исках да знам дали това разминаване е нормално. Иначе колата си върви повече от приятно.

        ---------- Post added at 23:54 ---------- Previous post was at 23:44 ----------

        Да писна ми вече и не ми се филмира повече. Просто исках да знам дали това разминаване е нормално понеже колата върви прилично. А когато сложих този деби на крафт - е там умря направо. на първа при пълна газ и трябваха 20 секунди за да дигне 20 км.

        Comment


        • #5
          ...
          Last edited by nickgaidarov; d.m.y г., 23:30.

          Comment


          • #6
            При мен е обратното-целта е по малка от реалното количество?И аз съм със затапен егр?
            Attached Files
            Last edited by stu; d.m.y г., 00:41.
            Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDmQ 200 к.с.

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от Suteniorat Покажи съобщение
              Благодаря ти за бързия отговор. Искам само да те попитам относно сумарното количество (желано). Аз изполвавам Мулти еко скан и там това сумарно на английски - desired intake air quantity си мсилех че стойноста от 300 е статична тоест програмата ти казва че такзи кола при свободен ход трябва да постъпват 300 единци въздух а постъпвът реално 50 когато го сравня с другия параметър intake air quantity.

              С други думи може да не разбирам правилно но аз си мислех че desired intake air quantity показва каква трябва да бъде правилната стойност и понеже intake air quantity ми е 50 при проба с 4 деби. си мислех че някаде по веригата (ако изключим дебито) се губи въздух. Иначе ЕГР е затапен но не съм изолиран картарните газове - нз дали те имат значение в този случей.

              ---------- Post added at 23:44 ---------- Previous post was at 23:42 ----------

              Точно това искам да направя , понеже ми писна да се занимавам. Просто исках да знам дали това разминаване е нормално. Иначе колата си върви повече от приятно.

              ---------- Post added at 23:54 ---------- Previous post was at 23:44 ----------

              Да писна ми вече и не ми се филмира повече. Просто исках да знам дали това разминаване е нормално понеже колата върви прилично. А когато сложих този деби на крафт - е там умря направо. на първа при пълна газ и трябваха 20 секунди за да дигне 20 км.
              Има едно друго измерване - напрежение на дебитомер. Гледай го него. Тази програма има грешки и една такава е за 1.8TS

              ---------- Post added at 03:52 ---------- Previous post was at 03:52 ----------

              Първоначално публикувано от stu Покажи съобщение
              При мен е обратното-целта е по малка от реалното количество?И аз съм със затапен егр?
              Ти с пипан комп ли си?

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от nickgaidarov Покажи съобщение
                Въображението на Алфиста-идеалист отново се е развихрило в неправилна посока. Всъщност всичко си е ОК.
                Причината за разликите в показанията е, че реалното количество въздух се мери в кг/час, а желаното - в мг/такт.
                Я покажи един скрийншот от FES/MES от който да е видно, че мерните единици са тези за които говориш. Т.е - различни за желано и измерено количество.


                159 1.8 MPI
                166 2.0 TS (ex)

                Comment


                • #9
                  Така като гледам от моя скийншот мерните единици са еднакви?
                  Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDmQ 200 к.с.

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от stu Покажи съобщение
                    Така като гледам от моя скийншот мерните единици са еднакви?
                    И в това, което аз съм гледал, са еднакви.

                    Така че ми е интересно, да видя, къде ги има различни. Щото иначе ще да е плод на развихрено въображение.


                    159 1.8 MPI
                    166 2.0 TS (ex)

                    Comment


                    • #11
                      ...
                      Last edited by nickgaidarov; d.m.y г., 23:30.

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от nickgaidarov Покажи съобщение
                        Ти си умно момче, Алфисте-идеалист, а и поназнайваш английски. Така че чети например тук: http://forum.multiecuscan.net/viewtopic.php?f=5&t=291.

                        P.S. А и е близко до ума, че след като колата си върви безпроблемно и не отчита грешка, то проблем с дебитомера не следва да се очаква...
                        Поисках уточнение от теб и поради това го очакам от теб.

                        Поради това не ме пращай да чета а дай да видя доказателството за това, което твърдиш.

                        Понеже виждам, че това те затруднява, ето ти и по-лесен въпрос:

                        Колегата в първия си пост по темата е написал следното:

                        "Имам алфа 156 1.9 115 коня 2002 година. Когато закачих колата на диагностика ми показа 50 (нз каква е точно мерната единица) за входящ въздух при желаещи 300 на празен ход"

                        .......

                        Ти си написал следното:

                        "Всъщност всичко си е ОК.
                        Причината за разликите в показанията е, че реалното количество въздух се мери в кг/час, а желаното - в мг/такт."

                        Да видим сега, какво казва простата аритметика (която ти е тъй чужда):

                        Ако приемем, че оборотите на празен ход са 800 за минута:

                        300 кг/час : 60 минути = 5 кг/минута.

                        При 800 оборота един четирицилиндров мотор прави 1600 пълнения в минута.

                        5 кг : 1600 = 3,125 г./такт. = 3125 мг./такт

                        Очевадно 3125 много силно се различава от посочените по-горе "50"

                        Имаш ли някакви предположения по въпроса?
                        Last edited by ecotronic; d.m.y г., 12:19.


                        159 1.8 MPI
                        166 2.0 TS (ex)

                        Comment


                        • #13
                          Проверих стойностите на двата параметъра и са в едни и същи мерни единици.

                          http://www.hostingpics.net/viewer.ph...1228123219.jpg
                          Last edited by Suteniorat; d.m.y г., 12:51.

                          Comment


                          • #14
                            Истината е, че Гайдаров е прав.

                            Просто очаквах да чуя неговите собствени разсъждения, вместо прочетените тук и там.

                            Накратко:

                            В интерфейса на FES/MES има грешка.

                            И друг път е това е дискутирано. Примерно тук:

                            http://clubalfaromeo.com/forum/showp...9&postcount=67


                            159 1.8 MPI
                            166 2.0 TS (ex)

                            Comment


                            • #15
                              ...
                              Last edited by nickgaidarov; d.m.y г., 23:31.

                              Comment

                              Working...
                              X